Sunday, April 21, 2013

Lesson Learned

Assalamualaikum and Hi,

Uhukuhukkkk!

"Wahai anak Adam, selama engkau berdoa dan berharap kepadaKu, maka Aku akan mengampunimu atas apa yang ada padamu dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, jika dosamu memenuhi awan yang ada di langit kemudian engkau pinta keampunan kepadaKu, tentu Aku mengampunimu. Wahai anak Adam, jika engkau datang kepadaKu dengan kesalahan yang memenuhi bumi, kemudian engkau bertemu denganKu dalam keadaan tidak menyekutukan Aku sedikitpun, maka akan Aku berikan kepadamu pengampunan sepenuh bumi."
-Riwayat Al-Tirmidzi-

Astaghfirullah Hal 'Azim... Kalau buat masa ni saya cuma boleh nasihatkan diri saya satu benda, it would be - take life seriously! Saya memang jenis kuat main. Kadang2 terlebih main. Ni lah salah satu perbuatan terlebih main ni..

Nah, share benda kiut.

Dalam hidup ni, proses pembelajaran bukan hanya berlaku di sekolah. Melalui pengalaman-pengalaman hidup kita ni pun sebenarnya merupakan proses pembelajaran. There are times we learn things the easy way and there are times we learn things the hard way. Mungkin kali ni saya diberikan peringatan through the hard way kaliii. Apa-apapun, bersyukur juga, sebab saya memang jenis lebih melekat kalau belajar dari kesilapan.  Minta maaf sebab "proses pembelajaran" ini melibatkan ko sekali. Sorry.

Nah, bagi lagi cute stuff.

Saya seriously rasa sangat bertuah sebab berpeluang jumpa kawan macam ko. Thanks for everything you taught me and thanks in advance untuk benda2 lain yang saya akan pelajari dari ko. Thanks juga sebab setakat ni x pernah tinggalkan saya masa saya susah. Doesn't matter la apa orang lain cakap pasal ko pun, dorang x kenal ko sebagaimana saya kenal ko dan dorang mungkin takkan pernah tau. 

Cute thingggg~

Minta maaf dan terima kasih sebab terpaksa tolerate dengan gaya saya, sikap kuat main saya, gaya2 buruk saya and semua luahan hati saya yang kadang2 macam, hurm. Harap persahabatan kita kekal. :)

No comments:

Post a Comment

Yes...?