Saturday, February 25, 2012

#Movie Review# This Means War

Salam..
This Means War

Nampak komen hari tuh ada orang cakap cerita neh best. Cerita neh rated 18+ ah. SERIOUS CASE. Nasib bertapis, sy rasa. Tapi ada ja juga beberapa dialog yang agak. . . senang cakap, tidak ditapis.

Scene sy jeles. Sebab? Sebab sy teringin main paintball!!!!!!!!! Ganas gila Tuck main paintball. Sampai budak2 suma trauma. LOL.

Genre: Love, Romantic, Comedy, Action, Friendship etc2
Rating: 3.4/5

Okay, cerita neh pasal dua orang bestfriend, F.D.R (Chris Pine) dan Tuck (Tom Hardy) yang bekerja sebagai spy and saling mempercayai sampai tahap sanggup menahan peluru untuk masing2. Satu hari, persahabatan dorang teruji dengan kehadiran seorang perempuan bernama Lauren (Reese Witherspoon). Tuck kenal dengan Lauren melalui online dating site. Sejurus selepas date dorang tamat, Lauren terserempak dengan F.D.R di kedai menyewa DVD pula. F.D.R and Tuck langsung x tau yang dorang sedang suka perempuan yang sama sehinggalah suatu hari tuu, dorang bercerita tentang perempuan yang dorang deeply in love with tu sesama dorang and siap tunjuk gambar lagii.

Permulaan yang a bit rough tapi mantap. LOL.

Cerita neh, mengaitkan percintaan dan hidup sebagai pengintip. NO! Bukan dalam mode serius. Bayangkan agen2 guna alat2 yang sepatutnya digunakan masa undercover untuk guna mengurat perempuan. LOL. Bagi sy, cerita neh predictable. Most part predictable. Tapiii, perasan ka sy rate movie neh dengan rating yang kira tinggi? Sebab bagi sy, ini kira chick-flick yang enjoyable juga and boleh tengok 2x. Yalah, jarang2 sy pg tengok muvie, crowd aktif betul buat bunyi "awww" atau gelak neh. :)

2 comments:

Yes...?